tisdag 24 januari 2012

Vad betyder "Må bra"?

Var på en föreläsning igår med Pasi Salonen.
-Gör det du mår bra av, sa han.
Och detta har vi hört så många gånger förr... men hjälper det?
Gör vi sådant vi mår bra av, egentligen?
Vad gör att vi känner lycka extra mycket ibland?
Det är värt att fundera på det. För mig är det till exempel:
att familjen är harmonisk och glad
att ha möjlighet att gå i skogen en solig dag med hunden
att ha uppdrag så jag kan jobba med det jag älskar
höra bästa vännen skratta från hjärtat
och givetvis, att se nya, gröna viljestarka skott komma upp ur jorden...

Detta är saker som gör min vardag så där extra skön.
Jag tycker du skall göra det som förgyller din vardag. Och gör det nu om det går!

Här är en bild från några pigga Hot Orange som tittade upp runt den 20 januari i år.